Kallt kallt kallt

Det är skillnad på kylan idag och igår. Det är samma temperatur men idag viner vinden ordentligt och griper tag i kinderna, som en gammal tant, medan hon gnisslar "vad är det här för liten gullunge". Idag blir näsan röd som Rudolphs mule och har man inga vantar så har man snart isklumpar till händer -även fast det inte är så kallt.

Idag ska jag valsa runt till mysig julmusik och slå in julklappar, varvat med lite städning. Inför julen (varför säger man inför? det är ju jul nu. Det är bara att själva "afton" inte är här än) är det alltid så mycket man ska göra varje dag. Men det är mysigt, julen är ju ändå den mysigaste tiden på hela året. December är by far den mysigaste månaden. Skönaste kan vi dock diskutera, idag var det nämligen inte alls skönt ute.

11:e Januari så ska Oliver skolas in på dagis (uuuh..) och jag ska börja jobba på ett fast heltidsjobb för första gången sedan jag födde Marcus för 4 år sedan (slutade jobba en månad innan Marcus föddes, dvs. oktober 2005. Därefter har jag pluggat och sommarjobbat fram tills Oliver föddes, eftersom jag då bara varit mammaledig). Det känns ganska pirrigt kan jag säga och i ärlighetens namn vet jag inte om det är kulpirrigt eller åhnejjagvetinteomjagvilljobbautanbaravaraledigrestenavlivetmedmassapengar-
såjagkangöravadjagvill-ledigt. Spelar dock ingen roll, i nuläget måste jag jobba.

"Let it snow, let it snow, let it snow"



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0