Rörigt värre

Vilken dag det blev igår.

Min syster Jenni kom hit vid 13,10 för att passa Oliver den korta stunden det skulle ta för mig att hämta Marcus på dagis. Allting går så bra med bilen. Det var ett tjockt lager snö att sopa bort men vad gör det. Full snöstorm och kaos ute, men det är ganska kort bit till dagis så det fick gå an. Jag hämtade upp Marcus och vi skyndade ut till bilen - men låset hade frusit och gick absolut inte att få upp. Jag kunde inte lämna bilen och hasta hem till Jenni heller -även fast hon hade bråttom, för jag hade placerat bilen precis utanför dagis (som alla föräldrar gör då de snabbt lämnar eller hämtar barnen) och där får man inte stå. Dessutom var det kaos ute.

Jag ringde då till pappa som fick komma och hjälpa mig. Han lyckades få upp det frysta låset på passagerarsätet, klättrade in till förarplatsen och låste upp Marcus dörr där bak. Marcus fick hoppa in och jag på passagerarsätet fram. Hem till pappa för att fixa dörrarna. Inga problem.

Men nu var det samtidigt så att pappas bil hade brakat nere i centrum och jag var tvungen att skjutsa ned honom så att bärgaren kunde hämta bilen och sen följde han med hem till oss och väntade där tills mamma kom och hämtade honom. Jenni som bara hade tid att passa Oliver i max 30 minuter fick alltså vara barnvakt i två timmar. Väldigt pinsamt. Tack och lov har hon ju förstånd nog att förstå att det inte var meningen och hon blev inte sur.


gårdagen snökaos. (Syns inte jättebra på bilden)



Kommentarer
Postat av: linda - pictures, drawings, me

sv: ja jag kanske kan ladda upp någon gammal bild sen :) haha jag går nv så just nu har jag ingen bild i skolan :P lite tråkigt :)



tack så mycket! :D kram

2009-12-18 @ 13:02:41
URL: http://lindaaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0