Sur Kä****g

Usch vad jag blir irriterad ibland. Igår frågade jag på dagis, på Marcus avdelning, om han skulle vara där medan Tomas är på Olivers avdelning för inskolning i januari (eftersom jag ska jobba då och inte kan vara hemma med Marcus). Jag fick inget ordentligt svar eftersom fröken inte visste. Till mig sa hon att hon trodde man var tvungen att anmäla ändrad vistelsetid och så. Hon skyllde på att hon var för ny för att veta så jag sa att jag skulle fråga dagischefen. Smart tyckte både jag och hon. Jag frågade och fick till svar att Marcus givetvis skulle få vara på sin avdelning de timmar utöver sin vanliga tid, som Oliver är på inskolning. Det gäller alltså kanske ett par timmar på måndagen och fredagen istället för bara tisdag-torsdag 9.30-13.30. Inget konstigt med det, självklart, fick jag till svar.

Så idag så frågade samma fröken mig hur jag fått veta och jag berättade, men hon ville inte riktigt tro att det var så i alla fall. "man måste ändra till heltid då" sa hon bara och när jag försökte förklara att det handlade om BARA den tiden då Oliver är på andra avdelningen DVS. KANSKE 1 TIMME ELLER SÅ, inte hela dagar. Mm, men jag tror inte hon fattade nått ändå för hon verkade bara sura efter det. Hon får väl fråga chefen själv om hon vill ha svar. Istället för att fråga mig och sen ändå misstro det jag säger. Jaja, inte mitt problem. Men irriterande.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0