Vet ni...

Ja, dagen slutade väl ändå hyfsat solig och med medelvärme av 18-20 grader här i Stockholm. Själv har jag fått en massa gjort idag och med det kan jag vara nöjd med mig själv! Det känns alltid extra väl förtjänt när det är dags för en god natts sömn, om man fått saker uträttade på dagen!

Igår ställde jag Marcus i kö för dagis. Jag vet inte riktigt hur det känns att byta från dagmamman han gått hos sedan start då han var 1 år och 3 månader, men vi måste eftersom hon är sjukskriven pga svår graviditet, ja och sen blir hon ju mammaledig. Men ändå, så vet jag inte hur det känns.. det har liksom varit oerhört tryggt att lämna honom hos Jenny. Där vet man att han blir sedd, att han utvecklas, att han får vara ute, stimuleras, att hon håller koll på hur han utvecklas och så vidare. Nu ska han hamna i en stor grupp. Han kommer att finna sig lätt, det vet jag. Men jag vet inte hur sedd eller stimulerad han blir. Jaja, det blir nog alldeles säkert bra, det är nog bara mammanoja, för frågar jag Tomas är han säkert kolugn, men jag.. nja.. lite önskar jag väl att han kunde gå kvar hos Jenny då..

Sen jag då.. Jag måste börja jobba i januari. Men med vad?! Jag har ju studerat mellan ungarna, så jag skulle väl snarast kalla mig arbetslös. Jag arbetade heltid innan Marcus föddes, därefter blev det Komvux och nu Oliver. Men nu efter mammaledigheten så känner vi inte att vi har råd med att jag studerar. Dels så växer studieskulden och dels för att vi får ALLDELES för lite pengar! Så jag vet inte vad jag ska göra.. Dels är det svårt att få jobb nu för tiden och jag VÄGRAR jobba inom vården! Jag har gjort det så mycket och det är ett jobb som jag inte psykiskt orkar med (jag tar liksom med mig jobbet hem), dels så är det alltså 5 år sedan jag sökte jobb.. September 2005 arbetade jag senast, så jag är lite rostig. Efter det har jag som sagt bara varit mammaledig - studerat - mammaledig igen. Jag är nervös. Verkligen nervös.

Men nej, nu blir det lång och jag ska upp och bygga kök imorgon så, God natt där ute!


Kommentarer
Postat av: sofia frank

jadu hur tror du barnen på dagis lär sig så mycket om dom inte får utvecklas det som är kanon med dagis är att dom måste lära sig att ge och ta och att det är inte bara jag,jag,jag för så funkar det inte ju inte sen när dom börjar skolan eller hur...

2009-07-11 @ 09:22:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0