Destination - Åkersberga

Ja, då var denna minisemester slut och jag befinner mig åter på en av Sj's vagnar mot Stockholm. Denna gång är det X2000 som jag åker med och jag måste säga följande om det: På uppresan åkte jag ett av de äldre tågen, men trots att X2000-tåger ser fräschare ut, så åker jag inte lika skönt. Sätet är hårdare och tåget skakar betydligt mer. Vad man vinner i tid (20-30 minuter) förlorar man alltså i komfort. Däremot har jag eluttag vid sätet nu och det gör ju sitt för en trevlig resa, i alla fall för någon med dator.

Jag är orolig för Marcus.. Inget allvarligt egentligen, men han ska åka bil hem med Tomas. Dels för att jag är sjuk och dels för att det är mysigt för dem. Men vi glömde ju att tala om för Marcus att när han skulle vakna idag så skulle varken jag eller Tomas vara där. Alltså att bara Robert skulle vara där. Det bör inte bli ett problem, men han kan ju vakna och bli jätterädd eller ledsen och tro att vi har övergivit honom? Jag hoppas innerligt att han vaknar lika glad som vanligt, ser Olivers vagn (jag tog graco vagnen till bilbarnstolen på tåget) och förstår att vi inte lämnat honom kvar ensam. Dessutom är Tomas bara några få minuter bort och kan komma på stört om Robert ringer och alarmerar om förtvivlad liten kille.

Usch.. jag inser att jag är himla trött just nu. Jag undrar om jag skulle somna av en stund.. Tåget ska vara i Stockholm kl 11 och det är ju ett tag kvar tills dess. Dessutom sover Oliver fortfarande. Jag vet inte vilken tid jag kan publicera detta inlägg, för jag är mitt i skogen för tillfället. Men jag skriver detta 07.29 i alla fall. Jag gick upp 04.50 (tåget gick kl 06.00), så att jag är trött är inte så konstigt

Kommentarer
Postat av: cicci

heeej. hur hade ni det?



tack så mycket :) grejen e att den inte är färdig :) det ska dit ett troll som går på stigen upp mot guldet.. trollet är uppskissat o allt men ska ta fram linjerna och färglägga o sen sätta in. ska göra det i dagarna :)



e förkylningen över ännu?



krams

2009-06-11 @ 08:56:03
URL: http://animegirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0