fördelar vs nackdelar

Jag gick in på audio video och tittade lite på deras bärbara minidatorer. Bara för att jämföra med den jag nu har (och kommer få skickad till mig) Det som störde mig enorm ät att frn här datorn har om man jämför med en annan dator av samma storlek, avsevärt sämre tangentbord. Det andra tangentbordet är inte större, men knapparna är lite bättre. Detta gör att det är lättare att använda den som "skriv/bogg" dator. Den här jag harär helt ok, men samtidigt, ska man ha den till det ändamålet jag ska ha den till, så kan dt anske vara lite sämre.

Nu var det ju då så att jag ringde telenor för att höra om de inte har en annan modell av minidator - vilket de inte hade, men för bara 50kr extra i månaden så kan jag få en vanlig 15 tummsdator. Dvs en "riktig" bärbar istället för denna mini. Då är frågan alltså OM jag vill ha en stor. Den är inte så smart att ta med sig som denna är och smart att ta med sig behöver jag. Så jag får väl väga fördelar och nackdelar mot varandra.


FÖRDELAR mini

Liten och lätt att ta med
Behändig
Väger nästan inget
Går att stoppa i handväskan

NACKDELAR mini

Inte jättestort lagringsutrymme
Ingen cd drive
Inget skrivprogram på datorn
Jobbigt tangentbord
Jobbig att skriva på eftersom det inte finns stöd för händerna och kanterna skaver i handflatorna.

fördelarna för mini, är nackdelar för vanlig, medan nackdelar för mini är fördelar på vanlig.
Frågan är alltså hurska jag göra? behålla behändiga mini eller byta till vanlig.Ttips tack!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0