När blir man vuxen?


När blir man vuxen?

Ålder kan det inte handla om. Ibland känner jag mig vuxen, men aldrig lika vuxen som man sett sina föräldrar vara. Inte ens när de var i samma ålder som man själv är nu. Är det när man betalar räkningar och arbetar för pengarna? När man arbetat ihop en tillgång som genererar pengar även om man stirrar i väggen? När dålig ekonomi inte innebär att man inte kan festa både fredag och lördag, utan snarare vad man ska dra in på för att ha råd med alla räkningar.

Är vuxen kanske bara ett påhittat ord för att skilja på tiden då man inte brydde sig om någon annan än sig själv, från nu, då man har en hel familj att bry sig om eller kanske ett ord för att lura oss att vi måste arbeta, betala skatt och vanka dag ut och dag in och undra om vi ska ha råd med turkietresan eller om det får bli badstranden hemma istället.

Är man vuxen om man ogillar tv-spel - eftersom det är för barn, eller kan man vara vuxen ändå...? Kan man få vara lika obekymrad som när man var ungdom, även fast hjärtat håller fler personer än sig själv?.


Måste man vara vuxen...? Kan man inte bara vara??

Kommentarer
Postat av: Em

:) Svar på frågan om skolan -nej. Jag är inte klar. Men å andra sidan, så går jag praktisk linje, så dem går nästan aldrig på våra betyg när vi söker jobb osv utan det är mer på hur vi jobbar liksom. :D Och på frågan om vem det är, - Tila tequila :D Ser du inte på det? :P

2009-05-14 @ 23:54:16
URL: http://emelojs.blogg.se/
Postat av: Vero

Vilka kloka tankar... Jag har ingen aning om när man blir vuxen... Inte den blekaste och jag tror inte jag vill vuxet vuxen... Jag trivs bra så här... rätt barnslig emellanåt, men drar mitt strå till stacken och betalar räkningar och skatt...



Det mest vuxna som finns... det måste vara melodikrysset - fast då kanske man är övermogen.



asg

2009-05-15 @ 07:54:09
URL: http://verosparlor.blogspot.com
Postat av: Fia

Tänk om man visste vad det innebär att vara vuxen. Jag blir 26 år gammal snart, har en son på sju år, har en sambo sen flera år tillbaka, har fyra katter, bil och körkort, går på universitetet. Kan misstänka att det mesta är kriterier för att vara vuxen men jag känner mig inte vuxen. Jag trodde att det skulle liksom komma per automatik men det gör det banne mig inte. ;) Så jag fortsätter och känner mig ung som jag vet inte vad och kör på helt enkelt. ;P

2009-05-15 @ 08:50:59
URL: http://lusth.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0