sådär som det kan bli när jag är ensam

Så känner jag mig sådär tom igen.. sådär som det kan bli när jag är ensam. Jag har alltid i hela mitt liv tyckt att det är jobbigt att vara ensam. Inte jobbigt som fobi, men jobbigt eftersom jag är en så social person. Är jag ensam så sitter jag i telefonen hela tiden i princip. På kvällen sitter jag framför tv eller Internet. Jag gör egentligen vad som helst för att få tiden att gå lite snabbare. Jag hatar att vara ensam om jag ska säga det rätt ut. Jag vet inte om jag skulle kunnat bo ensam (ifall jag inte träffat Tomas dvs.). Alltså självklart skulle jag klarat det, men jag skulle vantrivas något enormt. Det är klart att det emellanåt kan vara skönt, men då talar vi om en timme på dagen eller så och inte hela dagar hela veckor och nätter. Jag vet att jag inte är helt ensam nu heller eftersom jag har Oliver och Marcus här, men samtidigt så är det ju att konversera jag saknar och mina älsklingar (framför allt 6-månaders Oliver) kan ju inte SÅ stimulerande hjälpa mig med det. MEN det ser ut att bli en veckas paus mellan att Tomas kommer hem nu, tills han skall åka nästa gång. Jag får passa på att njuta då.

Jag känner att jag har ett enormt behov av att skriva nu. Jag skulle nog kunna sitta här och spåna på hur länge som helst, men jag skall försöka begränsa mig, dels eftersom det är sent och jag ska upp tidigt och dels för att det inte ska bli ett trist inlägg att läsa.
Men jag kan i alla fall berätta att jag ringde Telenor idag och meddelade att datorn är inskickad och jag fick göra avtal på det nya mobila bredbandet med dator. Toshiba S300 blev det. Windows Vista, cd brännare, 15,4" skärm osv. Mycket nöjd! Hoppas den kommer nu i veckan!

Förövrigt har jag kommit fram till att jag ska göra allt jag kan, även om jag får hålla på sent som f*n på kvällarna, för att cleara så mycket här hemma som möjligt, tills Tomas kommer hem. Lite överraskning för honom eftersom han inte väntar sig mer än det vanliga småavstädat vi brukar få till det. Nej jag vill försöka organisera och kanske hinna avsluta storstädningen tills han kommer hem. KAN hända att jag tar mig vatten över huvud, men att försöka och hinna med en del är bättre än att inte försöka och inte göra något i alla fall. Jag får väl beklaga mig här om det blir för jobbigt

God natt


Kommentarer
Postat av: meerii

sv:japp :p göru ?

2009-05-05 @ 10:03:21
URL: http://meerii.blogg.se/
Postat av: meerii

SV:jaha okej låter kuul :) ,är i skolan och försöker plugga ^^

2009-05-05 @ 10:31:11
URL: http://meerii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0