Som jag sa

Ja leveransen kom och förvånande nog var det den gamla datorn (?!)

Update:
I mars ringde jag till telenor och beställde mobilt bredband med minidator. Den kom hem samma vecka. Men jag kunde inte koppla upp på internet med datorn, då jag försökte använda det mobila bredbandet (den fungerade om jag satte i kabeln till vårat fasta bredband). Jag knölade i samtal med telenor i några dagar innan de säger att jag ska kontakta supporten för Toshiba. Supporten guidar mig genom massa datainställningar i telefonen och jag fick berätta resultatet för honom. Efter en stund i telefonen säger supporten att det är ett fabriksfel på datorn som gör att det inte kommer att gå att koppla upp på internet med den, om man använder kortläsaren (dvs det mobila bredbandet). Efter detta så får jag skicka tillbaka datorn och skall få en ny.

Jag känner efter ca 2 veckor att jag börjar bli lite irriterad, eftersom jag inte hört av telenor sedan jag skickade tillbaka datorn och ringer upp dem. De har ingen information om när jag får den nya. Jag pratar i samband med detta med dem om att jag kanske skulle vilja byta till en större dator (den jag har nu på 15,4 tumm) eftersom minidatorn på 8 tumm är lite väl liten och svår att skriva på. Normalt skulle detta inte fungerat eftersom jag använt minidatorn, men eftersom jag ändå fick en trasig så kan jag få "ångra köpet" så fort den nya lilla skulle komma. Detta skulle innebära att det första mobila bredbandet skulle upphöra och jag skulle skicka tillbaka den lilla datorn (som jag skulle få istället för den trasiga) oanvänd.

Det tar ytterligare någon vecka innan den lilla datorn kommer, men så fort den kommer så skickar jag tillbaka den på en gång utan att öppna den och ringder samma dag upp dem och säger att "nu är den tillbaka skickad. Nu vill jag starta det nya mobila bredbandsabbonemanget och få den större datorn skickad". Tack och lov tar detta bara några dagar och jag får datorn samma vecka som jag ringde.

Så har jag den här datorn (som det eventuellt också är nåt fel med...?) i ett par veckor -tills nu, då leveransfirman ringer och meddelar att de har ett paket till mig från telenor (igår) och idag kom det med detta paket..... som innehåller den allra första datorn! dvs, den lilla som det var fel på som jag skickade tillbaka OCH fick en ny för (men bytte in för den här). Visst börjar det bli rörigt? Hur som haver så ringer jag telenor och meddelar att jag fått datorn och nu verkar det som om att de inte stängt av det andra bredbandet och för tillfället sitter jag alltså med två bredband och två datorer.... Jag blev inte 100 % glad över det här och förklarade att jag blivit lovad att få avsluta det första mobila bredbandet och lämna tillbaka datorn.

Telenorkillen skulle kolla upp det här och ringa tillbaka imorgon. I värsta fall sitter jag med en liten minidator också.. till ingen nytta. Och jo, anledningen till att de skickade tillbaka den är för att de inte hittade nått fel på den (?!).

Så nu vet jag.... och ni

(ni kan läsa om allt det här från arkivet i mars)

Kommentarer
Postat av: cicci

ps är förkortning av photoshop :)

2009-05-19 @ 23:05:53
URL: http://animegirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0