Vad gör du?

Jag vet att jag inte skrivit så bra under den senaste veckan. Men det är för att det varit sluttampen på Komvux, oväntade saker som kommit emellan, sjukdom, kusin student osv. Ibland räcker tiden liksom inte till. Men nu har allting lugnat ned sig en smula och jag kan igen vara jag och bloggen kan igen bli fylld till bristningsgräns.

Så vad gör jag uppe mitt i natten?
Jo vi har vaknatt på Oliver som inte alls mår bra. Han är jätteförkyld igen och med det så kommer lite andningssvårigheter. Därav väljer vi att en av oss är vaken med honom. Ni kanske tycker att det är larvigt, men med tanke på att han ibland kan göra andningsuppehåll (har ej varit på farlig nivå än, men vi vill heller inte chansa) så gör vi så.

Så hur fyller jag min natt för att inte somna?
Jo jag städar. Det är underbart att städa på natten ju! Det är lugnt, bara ljudet från tv'n, alla sover så man blir inte störd. Det är inte så varm eftersom solen inte är framme och av någon underlig anledning tycks jag ha mer energi nu än vad jag brukar ha. Jag sa till Tomas att jag kunde vara vaken först, så väcker jag honom sen när jag känner att jag inte orkar mer. Än så länge är jag hur pigg som helst så vi får väl se när det blir.

Så, vad har du för dig då?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0