Katt i granen!

Det finns en stor risk med att skaffa kattunge inom ramen av jul. Det finns nämligen en risk att katten ser julgranen som en stor leksak som är kul att inte bara trasha dag ut och dag in, utan också klättra i och ha sönder. Som vår katt ungefär. Jag har just fått laga (den är av plast) och göra ett så gott försök som möjligt (för ca tusende gången sen den 1:a) att restaurera granen efter att kisse haft sönder den, rivit glitter och haft sönder kulor (som tack och lov är av plast). Jag skulle tagit ett kort på oredan innan jag fixade den.

Idag mår jag urkel också förövrigt. Jag hade ju visst feber igår och ringde och sjukskrev mig för idag. Men idag på morgonen så ändrade jag mig och har tack vare det dumma beslutet lidit mig genom en dag som jag istället kunde sovit på. Men det känns samtidigt bra att jag var på jobbet och kämpade. Jag är ju trots allt inte dödssjuk, utan bara en smula lite jätteförkyld. Snart ska jag njuta av lite fläskpannkaka och sedan en varm dusch. Så får vi se om jag orkar mig till jobbet imorgon och om jag går dit i mjukiskläder då också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0