Hemma idag

Idag är jag hemma med Marcus. Han hade fått en infektion i ett sår och jag blev tvungen att gå till doktorn mer honom. Stackaren, han grät så himla mycket på morgonen att jag först hade svårt att avgöra hur det verkligen var med honom. Han fick en glass innan vi gjorde oss i ordning och gick till doktorn.

Idag har jag också passat på att luncha med och umgås med Liza på dagen. Vi träffades i princip varje dag förra året, men nu när jag arbetar så se vi i princip aldrig istället. Men eftersom Marcus inte smittade idag så kunde vi träffas och det var trevligt. Vackert väder är det idag också och det är ju skönt och trevligt om inte annat. Vi har suttit i lekparken en stund.

Jag hör också hur Åkersberga centrum dunkar högt då årets första (här) studenter har klivit ut i vuxenvärlden och spelar hög musik och skriker på sina flak. Ren glädje. Jag hoppas det går bra för dem. Då jag var liten hade jag tydligen yttrat dessa ord till mamma, då studenterna åkte förbi "men mamma, varför är de så glada nu när de ska bli arbetslösa?".
Att Studenterna börjar strömma känns som det ultimata tecknet på att sommaren är här!


Glasskladd


Sötmunkis


Vi var i lekparken på gården. Liza vill inte vara med på internet, så jag har klottrat lite på henne av respekt


Oliver trivdes i skuggan


Tidra SÅ söt!


Marcus och Oliver


Mina kära hjärtan!


Min stora pojke


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0