Mycket som händer

Jag vet att det är några dagar sedan jag skrev nu, men det har hänt så himla mycket den här veckan.  Saker som hänt är bland annat att mamma fyllt 50, och mamma hade mottagning och Tomas morbror gick bort. Jag har inte haft tid att ens titta in på internet. Men nu känner jag att det blev lite tid över i även denna händelserika dag, så jag passar på att avsluta veckan med ett blogginlägg.

Idag blev vi väckta klockan 9, bortskämt nog. Jag råkade dock somna om och klockan 10.30 kom Tomas och barnen och väckte mig. Det är mycket sällan jag sover så länge nu för tiden, så jag antar att jag verkligen behövde sova ut. Sedan har vi storstädat, Marcus och jag var och köpte hans första armbandsur, gjorde om i badrummet och så har Tomas fortsatt arbeta vår vår nya låt.

En lustig sak hände idag. Jag och Marcus duschade och i vår lägenhet är det badkar, så naturligtvis stod vi i det. Hel plötsligt hördes ett knäck, "vad var det" frågade Marcus och innan jag hann svara så gick ena benet sönder och hela badkaret lutade åt en kant. Detta har hänt en gång tidigare med ett annat ben och då superlimmade Tomas det, men som han sa så var plasten som satt fast mellan benet och själva badkaret dåligt, so it was bound to happen. Anyhow så fanns det inte ett dugg att göra, förutom att ta bort badkaret, ringa felanmälan och göra en ordentlig tvätt av ytan som varit under (den som städat under ett badkar vet säkert vad jag menar). Badrummet blev SÅ bra och så pass mycket större att vi känner att vi inte vill ha badkar något mer. Så det var roligt, hur en "olycka" kan sluta så bra.







Tomas var och handlade på kvällen och när han kom hem så hade han med sig en jättefin blomma till mig. Mors dag. Det var jättemysigt.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0