Rubrik som inte beskriver innehållet

Ja, då är det ännu en supervarm dag i Stockholm. Jag sitter inne just nu och känner mig rinna bort och vet inte vad jag ska göra för att svalka mig. Med Marcus hjälp har jag städat så gott jag kan eftersom Tomas kommer hem om några timmar, men ännu finns det rum för förbättring.

Min fonasteni gör sig påmind efter denna veckans eskapader från barnen. Min mor tyckte att utegångsförbud var ett jättedumt "straff" men jag står fast vid beslutet. Någon gång gäller det att sätta ned foten och fungerar inget annat så får man göra nått som kommer vara så pass jobbigt för dem att de inte helst vill hamna där igen. Idag kan de gå ut eftersom det är torsdag, imorgon har jag inte tagist ställning till än. Det var ju nämligen så att jag sa att det blir utegångsförbud hela helgen. Idag är det vardag. Men det är inte heller idag som det skulle varit jobbigt för dem. Det jobbiga kommer just på lördag och söndag, när barnen på gården är ute och har kul. När de ser ungarna ute leka och cykla. När Marcus kompisar Leon och Engla kommer att komma och knacka på och han inte kommer att få gå ut och leka med dem. Nej, det står jag fast vid. Utegångsförbud hela helgen.

Idag kommer som sagt Tomas hem så jag sitter här och försöker klura ut någon middag som blir gott inför kvällen. Inget kul med makaroner just idag. Normalt planerar vi hela veckans mat men jag minns inte vad vi planerat och jag hittar inte listan heller. Så improvisation blir dagens middag. vad som improviseras fram är en annan femma.

Jag är så trött nu att jag lätt skulle kunna somna, men här är det bara att kämpa sig förbi och vidare.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0