Torsdagskväll

Jag är så mentalt slut just nu. Barnen som jag hämtade kl 13 idag för att få en mysig eftermiddag med, har gjort tillvaron allt annat än angenäm för mig. Det märks hur påverkade de är av att Tomas är borta hela veckorna. Heja, sista veckan nästa vecka!

När Tomas kom hem idag så kalasade vi på lite utemat. Inte nått vi gör ofta, men idag kändes det lagomt och bra. Barnen ville ha onyttig kebab och Tomas körde på pizza. Själv tog jag grillad entrecote från samma pizzeria och det var supergott idag.

Nu på kvällen har temperaturen gått ned lite här och ute visar termometern på 22 grader. Kvällssolen skiner fint och man känner att sommaren är kommen. Inne har vi "härliga" 25,9 grader. Men vi har både fönstret i köket och balkongdörren öppen, så jag hoppas att temperaturen ska gå ned nått under kvällen.

Imorgon är det en del som vi ska påta med. Barnen är lediga från dagis. Från början ville jag att de skulle vara lediga så vi kunde ha mys allihopa, men känner nu att i och med deras uppspelthet så borde de kanske fått gå kortdag i alla fall. Men om de sköter sig (snälla, snälla) så får de gå ut imorgon på dagen eftersom, utegångsförbudet gäller från och med lördag.

Torsdagskväll. Nått på tv?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0