Kanske lite koppor?

Leo ligger nyduchad i sin gunga och vaggas skönt. Han följer sin gåstol med blicken medan gungan vaggar honom i mjuka rörelser. På håll ser han mig vid datorn och tittar intensivt på mig och sedan ler han glatt sitt bredaste leende och visar mig att han trivs. Våra blickar skiljs åt och han vänder åter blicken till färgerna på gåstolen. Då och då ser jag på honom, han ser på mig och vi båda ler till varandra. Kärlek.

Marcus och Oliver sitter och gosar med varandra i soffan under en och samma filt. Oliver är också nyduschad och hans ljusa hår lockar sig medan det torkar. Båda pojkarna är lite tröttare än vanligt och har därför hela uppmärksamheten mot tvn. De har båda feber. Marcus 38,4 och Oliver 38,3. Fler prickar har dykt upp och det börjar allt mer luta åt att det kommer visa sig vara vattkoppor.

Själv sitter jag här och knappar på datorn och försöker att inte lyssna på transformersfilmen som pojkarna ser på. Fingrarna glider över tangenterna medan jag gör ett fattigt försök att få inlägget jag skriver att låta som en sida ur en bok. Jag misslyckas. Skrattar lite. Nu ska jag se på lite tv och ta det lugnt jag också. Och nästa gång jag skriver så blir det inte som en sida ur en bok. Det blir som ett kort uttrag ur mitt liv





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0