Men snälla snälla

Morgonen har kommit igån och Marcus är lämnad på skolan sedan en timme. Själva så gick jag, Oliver och Leo hem för att vänta tills om en liten stund då jag ska gå till Friskis & Svettis och lämna Oliver till sin dagmamma. Varannan tisdag har de lite gympa och då tycker jag det är skönare att ta en promenad på morgonen, när jag lämnar Marcus i skolan, än att ta bilen och sedan åka och lämna Oliver, som ändå snart ska ned till centrum där jag bor. Och snart är förhoppningsvis våren och något varmare väder kommet och då ska jag börja gå till dagmamman då och då. Jag sa till henne igår att onsdag om två veckor, då ska vi gå om vädret tillåter.

Att bero på att promenera så älskar jag verkligen det. När vi var små så bodde vi granne med (mina föräldrar och hans föräldrar bor dock kvar i samma hus) en av mina bästa vänner, barndomsvännen Johan. Han är ett år äldre än mig och vi växte upp som syskon. Han, jag, min syster och ett par kompisar till lekte i princip jämt. Vi byggde kojor i skogen och var på promenader i timmar. Ja vi kunde verkligen gå. Och prata. Prata. Prata. Prata. Det sitter kvar än idag.
Och att bero på ytterligare en sak, jo prata som jag sa, så sa just Tomas det igår när vi tittade på Big brother. För tittar man live på nätet så ser man ju att stora delar av dagen är nog ganska tråkiga för dem där inne. Det händer ingenting, inga roliga tävlingar eller något, utan de sitter, eller ligger, bara där och pratar. Angående det sa Tomas att han skulle inte klara en dag i huset för det skulle bli för tråkigt. Han var dock 100% säker på att jag skulle kunna vara i huset tiden ut eftersom jag skulle kunna överleva på att bara sitta och prata. Ja vem vet. Kunna eller inte kunna vara i huset så är det i alla fall ingen av oss som skulle försöka.
Nu på morgonen började Leo andas dåligt igen, så det blev medicin. Nu får det ta och gå över. Snälla!


Jag och Johan längst ned, hans bror Jens överst. Längst ned deras "husigelkott" Kotte


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0