MEN VARFÖR RINGDE DE INTE HEM TILL MIG OCH KOLLADE??

En helt ny tisdag och exakt 14 dagar sedan pojkarna utsattes för vattenkoppor. Marcus och Oliver är småfebriga och har i princip varsin prick. Kan det vara något på gång tro?
Leo ligger i sin gunga och myser och jag står i vardagsrummet och viker tvätten från igår kväll. Barnens rum är nystädat och jag har både hunnit dammsuga och tvätta golven där idag.


Jag har en fundering. Marcus, han går i sexårsverksamheten som ni kanske vet och jag säger och understryker att skolan är bra ,lärarna är underbara och hans klass är toppen, så vi är jättenöjda. MEN och jag menar verkligen MEN, det finns en sak som INTE är bra. Marcus har hunnit vara sjuk några gånger sedan han började i klassen, inte mycket men normalt. Då ringer jag naturligtvis och sjukanmäler honom och ibland svarar de i telefonen (den är kopplad dit där klassrummet ligger så fröknarna hör när telefonen ringer) och ibland har det gått till svararen. Inget konstigt med att det går till svararen och efter ett kort meddelande om vart vi kommit och att vi ska lämna ett meddelande så lämnar jag det aktuella "hej det här är Linda, Marcus mamma. Han kommer inte idag för..." och sen är det inget mer med det. De har aldrig ringt upp oss eller så, vilket jag inte tyckt är konstigt eftersom jag lämnat ett meddelande. Men nu var det så att efter Oliver var med om sin lilla olycka (jag kan berätta om det en annan gång) så ville Marcus vara hemma och smälta en dag (Oliver fick åka ambulans och det var akut). Det hände på söndagskvällen så det var då alltså en måndag som Marcus skulle vara hemma. Saken var den att Marcus hade även varit hemma för sjukdom på torsdagen och fredagen, vilket jag meddelat om på telefonsvararen och nu pratade jag åter på telefonsvararen om att han skulle vara hemma på måndagen. På tisdagsmorgonen gick jag som vanligt med Marcus till skolan och mötte fröken utanför klassrummet. Jag började med det där "Ja hej, ja det var ju en pärs det som hände, han ville ju vara hemma, bla bla" då visade det sig att fröken hade ingen aning om vad jag pratade om för de hade inte hört meddelandet jag lämnat. OBS varken meddelandet på torsdagen eller måndagen. De sa att det var nått knas med telefonsvararen. MEN VARFÖR RINGDE DE INTE HEM TILL MIG OCH KOLLADE VART MARCUS VAR?! De måste väl för sjutton ringa hem och kolla var barnen är om de inte dyker upp och nu tyckte jag det var ännu underligare att de inte gjort det för nu hade han ju försvunnit i slutet av veckan, de hör inget, helgen kommer, Marcus dyker fortfarande inte upp och de hör inget. Ringer man inte hem och kollar läget då?! Det är ju skollag på det. Igår sjukanmälde jag Marcus på svararen igen och idag ringde jag och fick tag på dem när jag skulle meddela att han var hemma för ev vattkoppor och då hade de åter igen inte hört meddelandet.


Mycket konstigt tycker jag. Eller?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0