Solsken

Idag tänkte jag ta min mellankille till simhallen. Från början var det faktiskt meningen från min sida att ta med mig Marcus, men hans respons på det hela var att gnälla om att han hellre ville åka till Lekiz och då tyckte jag att han var för otacksam för att få åka till simhallen. Han blev dock inte ett dugg ledsen för det utan sprang istället ut i solen och lekte.
Jag frågade då som sagt min mellankille Oliver om han ville åka till simhallen med mig och det var bara bra det för jag hade ändå planerat att hitta på något med honom utan hans bröder snart, eftersom det kan vara svårt att vara mellanbarn. Vi ska åka tillsammans med Anna och hennes dotter Mirelle som är lika gammal som Oliver, så det blir roligt för dem.
nu ska jag också för första gången lämna Leo själv en längre stund, men det är till Tomas bara och det känns ju skönt.

I övrigt har vi en dag med strålande solsken
! Ute på vår gård i skuggan är det 8 grader och det riktigt doftar vår i luften. Hur underbart är inte det. Just nu är också så gott som all is på gångvägarna (utom kanske skuggpartier) bortsmält vilket kommer underlätta all form av promenering och det känns ju också helt underbart. Jag hoppas solen och värmen är här för att stanna och jag hoppas att den varma våren kommer snabbt.



Bild från vår balkong. Fruktansvärd utsikt dessvärre eftersom det är över ett köpcentrum och värre blev det när de i somras byggde den stora fläkttrumman. Men man kan ändå se hur solen skiner på en klarblå vårhimmel och det är ju fantastiskt.

Och snart är det helg igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0